Egy kis érdekesség: Sáfrány

s_fr_ny_1391291444.jpg_404x404

Ehhez a kis ismertetőhöz a Mediterrán csirke receptem adta az ötletet. Úgy gondolom, egy elég különleges fűszerről van szó, amit a recept kipróbálásig csak hírből ismertem, és amikor először vásároltam rosszul is lettem, nem egy olcsó dologról van szó. Az igaz meglepi a csomagot kibontva következett be.  Nagyon kevés volt benne. Gondoltam is, te jó ég, hogy ebből mi lesz? Hát olyan íz harmóniát adott a csirkének, hogy kész voltam tőle.

Szeretnék egy pici ismertetőt adni eme különleges mannáról.

A képek alapján a virágja is gyönyörűséges. A sáfrány különlegessége, hogy nem csak a gasztronómiában fejti ki jótékony hatását, hanem a gyógyításban is. Mondhatni multifunkci növényről van szó J

Amint már említettem csillagászati áron lehet hozzájutni, ami nem is baj, mert nagy mennyiségben káros a fogyasztása, használata.

A sáfrányfonalakat,  egy krókusz féle virágból tudják kinyerni. Több féle létezik belőle, de csak a „crocus sativus” gyógyhatású. Már az ókorban ismerték jótékony hatását az orvoslásban. A drágasága annak tudható be, hogy évente csak egyszer virágzik a növény, akkor is csak ősszel és kézzel nyerik ki belőle a sáfrányfonalakat. A világpiacon 1 kg sáfrány 1500 euróba kerül.

A gasztronómiában szívesen használják és jól is harmonizál a halakkal, rizottóval, a spanyol paella egyik alap hozzávalója, de akár süteményekbe is hinthetjük. Régi hiedelem szerint minden testrészre élénkítő hatással van J

„Fiatalító szer”: a középkorban elixírt nyertek ki belőle, amit igen sokan vásároltak és fogyasztottak az örök fiatalság érdekében.

Természetgyógyászi viszonylatban alkalmazzák gyomorpanaszokra, kimerültségre, reumatikus panaszokra, de akár még a köhögési rohamokra is megoldást jelenthet. Csak kis adagban gyógyító hatású! Kis adagban lehet csak alkalmazni, mert káros hatását is kifejtheti a szervezetre.

 

Úgy gondolom nagyon érdekes kis növény és remélem tudtam Nektek egy kis újdonsággal szolgálni J