Krumplis pogácsa

pogi_1399712846.jpg_404x404

A héten főzőverseny volt a fősulin és bár a főételünk megvolt, arra gondoltam, hogy de mit fogunk nassolni? Erre a válasz: krumplis pogit J Nagyon sok pogácsa receptet kipróbáltam már, szóval tapasztalatból mondhatom, hogy ez messze a legjobb receptem J

Hozzávalók:

60-65 dkg liszt

40 dkg margarin

fél tasak instant élesztő, fél kocka rendes élesztő

pici cukor

1-1,5 dl langyos tej

2 egész tojás és 2 tojás sárgája

4-5 közepes méretű krumpli

tejföl

trappista vagy esetleg parmezán sajt vagy bármi, amilyet szerettek

 

Először is kezdjük az élesztő felfuttatásával. Lehet, hogy furcsa lesz, és aláírom, hogy nem egy megszokott módszer, amit én már jó ideje alkalmazok, de hatásos! J Mivel volt már pár rossz tapasztalatom, hogy nem futott fel az élesztő, ezért elkezdtem kísérletezgetni J A lényeg, hogy a tejet langyosra melegítem, lehetőleg valami kerámia bögrében, szerintem az a legjobb. Belerakunk egy pici cukrot is. Ha ez kész, akkor mehet bele a fél tasak és a fél kocka élesztő, persze az is elmorzsolva. Picit megkeverjük és lefedjük a bögre tetejét egy pici tálkával. Én ezután berakom a mikróba, de nem kapcsolom be! Ott jó melegen van viszont J És várunk …

 

Megpucoljuk a krumplit, kockára vágjuk és feltesszük főni sós vízben. Ha megpuhult, akkor hagyjuk kihűlni. Én picit gyorsítani szoktam a folyamatot, hogy hideg víz alá rakom és úgy gyorsabban ki fog hűlni J Szóval ha kihűlt, akkor egy villa segítségével összetörjük.

 

Most jöhet a tészta összeállítása J A lisztet kimértem és egy jó nagy tálba raktam. Belemorzsoljuk a margarint, majd jöhet bele a felfuttatott élesztő, a két tojás, só és a tört krumpli. Ezt jól összedolgozzuk, úgy, hogy a tészta lehetőleg ne maradjon a kezünkön. Ha szükséges nyugodtan adhattok még hozzá lisztet, nem lesz tőle semmi baja J

 

Ha összegyúrtuk, akkor kinyújtjuk tetszőleges vastagságúra és vékonyan átkenjük tejföllel. Picit sózhatjuk is, ha a tészta nem lett elég sós. Ezután felhatjuk az egész tésztát és letakarva kb. 30 percig pihenni hagyjuk.

 

Előmelegítjük a sütőt 180-190 fokra és alsó-felső sütés funkciót állítunk be rajta.

 

Ha letelt a fél óra, akkor megint kinyújtjuk, és megint megkenjük tejföllel. Ne lepődjetek meg, ha a nyújtásnál picit fröcskölni fog a tészta. Úgy lesz finom !!! J Ha megkentük, megint felhajtjuk, és megint kinyújtjuk. Ezután jöhet a szaggatás.

 

Lehetőleg jó nagy kivajazott tepsibe tesszük a pogikat. A tetejüket megkenjük a tojások sárgájával és meghintjük reszelt sajttal.

 

Mehetnek is a sütőbe!!

 

Figyelem!!! Gyorsan fog fogyni J

 

 

Sok sikert az elkészítéséhez J