Húsvéti Répatorta, kandírozott répával

r_patorta_1396682160.jpg_404x404

Az ötlet onnan adódott, hogy a héten sikeresen lement az összes vizsgám a főiskolán és eldöntöttem, hogy kikapcsolódásként kicsit sütögetek a hétvégén. Rengeteg húsvéti receptet átbújtam az elmúlt napokban és végül ez mellett döntöttem. Egy kis nyuszikaváró finomság. J

Hozzávalók:

300g barna cukor

200 ml étolaj

4db egész tojás

280 g búzaliszt

100g darált dió

12 g sütőpor

1 csapott mk. őrölt fahéj

400g sárgarépa durvára reszelve

1 csipet só

50 g fehér csoki

1db narancs reszelt héja

 

Mázhoz:

200 g mascarpone

kandírozott répa

 

Először is minden hozzávalót kimérünk és Én a diótöréssel kezdtem. Ez után, alaposan összekeverjük a kimért cukrot, olajt és keverés közben egyenként adjuk hozzá a tojásokat. A répát lereszeljük. Összekeverjük egy tálban a lisztet, a diót, a sütőport, a fahéjat és az őrölt fahéjat. Ha ezzel elkészültünk, akkor jöhetnek a folyékony hozzávalók. A cukros, olajas, tojásos masszát tegyük bele a lisztes keverékbe és nagyon alaposan keverjük össze. Ezután jön a recept különlegessége az olvasztott fehércsoki és narancs reszelt héja. Ezeket is beledolgozzuk a tésztába. A sütőformát kivajazom és beleöntöm azt a finomságot J A sütőt előmelegítjük és kb. 1 óra alatt készre sütjük, Én légkeverésesre állítottam a sütőt és tűpróbáztam közben.

Ha elkészültünk, akkor 2 órán át hagyjuk teljesen kihűlni. Amint ez megtörtént a mascarponét és kandírozott répából egy picit véve összedolgozzuk őket és mehet a torta tetejére. Én még egy kis kandírozott répával díszítettem J

 

 

Sok sikert az elkészítéséhez! Nem fog csalódást okozni az íze! J