Robi szelet <3

cats_1391286125.jpg_404x404

Ennek a finomságnak fantázia névként a Robi szeletet adtam. :) Drága páromnak készítettem el először, ugyanis elfelejtettünk neki venni reggelire valót. Hát ezt az óta se bántuk meg :D A tekercset pizzás és tejfölös alappal is elkészítettem. Ígérem, mind a kettőt megosztom veletek :)

Lássuk először a tejfölös alapot ;)

Hozzávalók:

42 g rendes élesztő és 8 g instant élesztő

5-6 dl langyos tej

1 ek. cukor

kb. 80-90 dkg liszt, de lehet egy kiló is, attól függ, mennyit vesz fel a tészta 

picike só

1-2 dl étolaj

 

Töltelékhez:

majdnem egy rúd baromfi párizsi felkockázva

1 fej vöröshagyma

1 fej lilahagyma

1 – 1,5 nagy doboz tejföl egy pici fokhagymakrémmel elkeverve

reszelt sajt, én trappistát használtam

1 konzerv csemege kukorica

A tetejére összekevertem kb. 2-3 kanál tejfölt és egy tojás sárgáját, ill. picit megsajtoztam ;)

Elkészítés:

Szóval az elkészítése nagyon egyszerű. Gyorsan megvan és valami isteni finom. Igazi pasis kaja, ami azt illeti! J  

Először kimérjük a hozzávalókat a tésztához. Az 5 dl tejből, kb. 2-2,5- et meglangyosítok a cukorral együtt és belemorzsolom először a rendes élesztős, majd beleszórom az instantot is. Az élesztős tálkát lefedem egy kis tányérral és a mikroba helyezem (Nem kapcsolom be! ). Tapasztalatom alapján gyorsabban felfut. Amíg fut a tejecske, összekeverem a lisztet a maradék langyos tejjel, pici sóval és a felfutott élesztős tejjel. Ez után én a robotgép dagasztó funkciójával jól összedolgoztam és beletettem egy nagyon tálba, hogy szépen feltudjon dagadni a drága. Letakartam egy konyharuhával és szintén a mikroba tettem, amit NEM KAPCSOLOM BE!, csak ott nekem minden gyorsabban történik. Ha szép pufi lett, kb. kétszerese, akkor megfelezem és az egyik részét nem túl vékonyra kinyújtom, lisztes deszkán. Ha ez kész, a tejföllel megkenem a tésztát.

Jöhet a töltelék. Ehhez a párizsit összekockázom, illetve a hagymát is. A sajtot lereszelem. Ezekkel meghintem a tésztát, illetve a kukoricával is! Ha kész vagyunk, felgöngyöljük, kicsit behajtjuk a széleit és jöhet a darabolás. Ez tetszés szerint történhet. Én háromszögeket vágtam, úgy csinibb volt :P

Ráhelyezzük őket, egy kivajazott tepsire és a tetejüket megkenjük a tejfölös, tojásos keverékkel. Én a sütőt 180 fokra és alsó-felső sütésre állítottam. Nem tudok pontos időt mondani, hogy mikor lesz kész. Nézelődni kell J

A maradék tésztával ugyan így bánunk el !

Ha már látjuk, hogy szépen sárgul a szeletek teteje, akkor megszórjuk még reszelt sajttal. Ráolvasztjuk, picit megpirítjuk és kész is.

 

Pizzás változat:

A kennivalót érzés alapján csináltam, szóval az arányokat nem tudom pontosan megmondani, csak a hozzávalókat. Egy fej hagymát apróra vágtam és olivaolajon  üvegesre pároltam. Ráöntöttem egy CBA-s sűrített paradicsomot és összemelegítettem. Tettem bele pici morzsolt oregánót, bazsalikomot, kakukkfüvet, pizza fűszerkeveréket és sót, ja és egy babérlevelet. Hagyom összeérni az ízeket! Nem győzöm hangsúlyozni, kóstolgassunk sokszor :P

Minden elkészítési folyamat ugyan az! A hozzávalókat kiegészítettem még felaprított olivabogyóval, esetleg mehet rá egy kis parmezán is. Mindegy mit teszünk vele mindenhogy nagyon finom és kapós lesz! Főleg a pasiknál J

 

Kívánok az elkészítéséhez nagyon sok sikert! Csak ügyesen ;)

Remélem tetszik / tetszett a recept J

 

Jó étvágyat hozzá! J